Stredne rýchlobežné a vysokorýchlostné vnútorné piestové spaľovacie motory sú najčastejšie vybavené chladičom olejov so spájkovaným doskovým výmenníkom tepla (BPHE), i keď staršie technológie, ako je „plášť a potrubie“, sa stále používajú na niektorých trhoch. Výmenníky tepla doskového typu s otvoreným obvodom, vnútorne nasadené do motorového bloku, sú tiež pomerne bežné vo vysokorýchlostných motoroch s menším výkonom. Výhodou použitia externého chladiča oleja je zjednodušený postup servis a ľahká modularita objemu chladenia oleja.
Máme radu spájkovaných doskových výmenníkov tepla špeciálne pre aplikácie chladiča oleja v motoroch s výkonom do 15 MW. Vedia sa vysporiadať s obmedzenými vonkajšími rozmermi a poklesom tlaku kvapalín, rovnako ako aj s vysokým prietokom chladiacej zmesi.